25 November 2013

U poseti Muzeju SOFKE NIKOLIĆ

U MUZEJU SOFKE NIKOLIC ..DANAS JOS JEDNO SECANJE DA ZABELEZIM..PRICALA MI SOFKA…POSLE RATA ONA SAMA U VELIKOJ KUCI U BIJELJINI ..PREKO PUTA GROBLJA I MAUZOLEJA PODIGLOG MARIOLI..PUNO ZEMLJE.. I ONA UZIMA JEDNOG PREDRATNOG BOGATOG TRGOVCA..KOJI JE PROPAO I SVE MU I ODUZETO.. UZIMA GA ZA MUZA I DA ON TO SVE VODI I DA NJEGA UDOMI I SPASI.. RADU LAZAREVICA.. RADE JE U PREDRATNOM BEOGRADU ISAO DA SLUSA SLAVNU SOFKU ..ALI NIJE MOGAO NI DA JOJ PRIDJE TADA I NI SANJAO NIJE –ON MI JE TO GOVORIO SAM..DA CE SE SVE TAKO PROMENITI I DA CE JOJ ON MUZ NA KRAJU DA BUDE..I BI TAKO.. I RADE NEGDE PEDESETIH U BANJI NEGDE U SRBIJI.. I PRICAJU LJUDI I O PESMI I KAZU ”E KAKO JE PEVALA POKOJNA SOFKA TEK…” I RADE USTAJE I KAZE..”PA CEKAJTE..KAKVA POKOJNA.. SOFKA JE ZIVA U BIJELJINI..,I TO JE MOJA ZENA.. ONI GA GLEDAJU U CUDU I NE VERUJU..KAZU ‘ ” TVOJA ZENA GOLJO.?’PA GDE TI DA IZDRZAVAS SOFKU..BRE.?.NI CIPELE DA JOJ CISTIS..” ON GOVORI..”PA NIJE TO VISE ONA SOFKA .ONA JE DOMACICA..KUVA MESI..HRANI KOKOSKE I PRASICE..BASTU SADI.” ALI NE VERUJU LJUDI.. JEDNOG DANA–GOVORI MI SOFKA– JA KOPAM BOSA U BASTI..KAD STAJE AUTO I IZLAZI MOJ RADE SA DVOJICOM MUSKARACA I GOVORE NESTO I POKAZUJU U PRAVCU MENE.. A TO RADE POKAZUJE I KAZE IM ..ETO VAM MOJE SOFKE.. I DOLAXZE ONI I OSTAJU U GOSTIMA.. SOFKA SEJE BRASNO ..MESI.. PRAVI RUCAK.. NOVA JEDNA SOFKA..NEMA VISE PUNA KUCA SLUZAVKI IZ SLOVENIJE.. ILI PRICA MI SOFKA…”IDEM JA U BEROGRADU BALKANSKOM..ONO SUSRECU ME BIVSE DVORSKE DAME..KUKAJU NA GLAS ;;SOFKA KOJE VREME DODJE..GLADNE SMO … A ONA KAZE …”EJ STANI BRE..A ZASTO NE RADITE VI NESTO..BILO STA ..PRODAJ SENENKE..ALI NE CEKAJ POGLEDAJ OVE RIKE ..SVI SU IH LJUBILI I KRALJEVI..A JA IMAM BASTU ..HRANIM KOKOSKE I PRASICE I GLADNA NISAMM.. DODJITE NEDELJU DVE KOD MENE DA SE NAHRANITE A ONDA..RADI BRE..BILO STA” ETO TO JE BILA SOFKA NOVA KOJU NISU POZNAVALI.. JA SAM JE ZNAO TAKVU. SECANJE PODELIO

TVOJ SPASO SEKULIC (rekao bih NAŠ SPASO SEKULIĆ)


Samo vrlo kratko..komentar. Sofka se zazelela ljudi , publike..pevanje samo pesma bilo je sve sto je ona u zivotu znala..volela i radila..dolazak u Beograd tada vec veoma OSIROMASENE Dzozefine Beker..cija je svetska slava trajala..i sa tom decom usvojenom bila senzacija svetska… jer je ona isla od Fidel Kastra..Golde Meir.. svedskog kralja..naseg Tita i ostalih da ne govorim o Princezi Grejs Keli.. i mnogima velicinama vremena iz sveta muzike i filma.. i stampa je dobro zivela od toga.. Sofka je ovde skoro …POTPUNO ZABORAVLJENA.. sem za znalce i one koji su pratili zivotne tokove..i zamisljen je taj susret dve velike zvezde nekad a sada vec vec u godinama.. i tako su Sofku zvali..i ona dosla..AUTOBUSOM..nije je niko dovezao kolima od mocnih na tv i u stampi isto tako.. Sofka se ZAZELELA ljudi ..publike i to joj je bila prilika da iz svoje osamljenosti..zaborava i jako skromnih materijalnih prilika..DA IZADJE VAN… kao ono..Labudova Pesma.. i tako je to sve bilo..Dzimi Stanic je vodio prvi deo koncerta ..tamo u sali Doma Sindikata ….Dzozefinin je avion kasnio iz Srtokholma..i ona je skoro pravo na scenu usla SA SVIJIM PERIJEM LEGENDARNA DZOZEFINA.. Petar Slovenski je vodio program . Pa ga u toku toga Dzozefina uhvatila i zaplesala sa njim..ja se secam gledao sam to na tv ..kao mlad vojnik na Topcideru.. Arsen DEDIC je bio u publici a kasnije i u garderobi sa gostima..tu je sedela i SofkA..Olga JANCEVECKA je dosla da se sretne isto..one su 1927 zajedno nastupale u”LUKSORU”’ i da ja sada svedem to na ono sto sam u svemu hteo reci..Svi su obavesteni a kasnije i pozvani..i stampa je to objavila….da SOFKA NIKOLIC zeli da odrzi koncert sa nasim umetnicima za fond dece Dzozefine Beker.. i od tada NIKO..NIKO se nije odazvao…Sofka mi je pricala da se jedino jedan MUZICAR iz SKOPJA javio i reko da je spreman da dodje o svom trosku bilo kad i bilo gde..JEDINO .ON….Tako je Sofka imala jos jednu dodatnu kap Gorcine.. Pametniji ljudi na brzinu su snimili taj film o SOFKI..dok jos nije kasno..da bude materijal” kad dodje vreme.. o Sofka je toliko zelela da NAPOKON i to VIDI.. a televizija je godinama cekala”Pravi trenutak” Ja sam tada u to vreme puno svuda pisao i trazio prikazivanje filma koji je ipak bio prikazan ..i Sofka ga videla..poslije ce se pojaviti jos par puta kratko na tv..kao gost tu i tamo o onda je otisla osiromasena,,, ostarela.. nemocna i opustosena i u srcu.. Nek ovo bude moj plamicak duhovne svece za tebe DRAGA SOFKA..
Spaso sekulic

No comments:

Post a Comment